Vestli sjakklubb

VUSK

Vestli Sjakklubb Ungdom (VSKU) ble stiftet i 2014 her på Vestli. Klubben har vært aktiv siden og har hatt hundrevis av barn på besøk gjennom årene.

Odin skal undervise i sjakkfaglig teori og praktisk spilling til medlemmene av skolens sjakklubb. Hensikten er å forberede våre spillere til å delta i Oslomesterskap for skolelag 2022. Dette er en skoleturnering med 30-40 barneskoler i hovedstaden. Vi har tidligere vært med i 2015, der vi havnet på en 12 plass. Året etter konkurrerte vi igjen og havnet på en 19 plass. Vi har ambisjoner om å havne blant topp 10 innen 2025.

I den anledning vil vi hyre inn en av Norges fremste sjakkformidlere og NRKs egen sjakkekspert, Odin Blikra Vea. Han tilbyr intens trening til klubbens sjakkspillere, hver tirsdag fremover – 17.00-18.30. Dette vil finne sted i musikkrommet ved Vestli skole, og er i regi av VSKU. Vi avslutter med siste trening tirsdag 14 juni 2022, da vi evaluerer prosjektet og eventuelt viderefører det til skoleåret 2022/2023.

Hilsen Styreleder ved VSKU, Sadiq Adam Dahir.

Hvor: Vestli skole musikkrom.

Når: Tirsdager 17:00-18:30 (Utenom skolens ferier).

Hva: Uformelle sjakkpartier og klubbturneringer.